Information

Handelsbetingelser

Generel information

Webshoppen www.webshop.redbarnet.dk ejes og drives af Red Barnet CVR-nr. 6340 7216, Gammel Kongevej 60, 1850 Frederiksberg. 

Disse handelsbetingelser finder anvendelse, når du køber varer på www.webshop.redbarnet.dk. Handelsbetingelserne kan løbende blive opdateret (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende vores handelsbetingelser, hver gang du handler hos os. 

Bestilling og betaling

Webshoppen er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på www.webshop.redbarnet.dk samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os. Det er muligt at betale med Dankort, Visakort, Visa Electron, MasterCard Maestro kort, JBC og MobilePay.

Bestillingen påbegyndes ved, at du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”Kurven”. Du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Eventuel ekstra betaling for porto- og ekspeditionsgebyr vil først blive udregnet, når du står i indkøbskurven. Alle priser er angivet i danske kroner.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Betaling”, hvor du indtaster dine kontaktoplysninger og derefter vælger betalingsform. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Godkend ordre”.

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du på mail en kvittering for vores modtagelse af din ordre. Dette er en ordrebekræftelse, og der er indgået en bindende købsaftale, når du modtager denne. 

Hvis du har købt gavebeviser, vil disse være mulige at downloade via webshoppen, og vil også være vedhæftet din ordrebekræftelse.

Hvis din ordre kun indeholder gavebeviser, vil beløbet blive trukket fra dit betalingskort med det samme. Indeholder din ordre produkter, der skal sendes fra vores lager, bliver beløbet først trukket, når varen afsendes fra lageret. Du modtager en mail vedrørende dette og i denne mail, vil der være en faktura.

14 dages fortrydelsesret

Hos www.webshop.redbarnet.dk har du 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget dine bestilte varer. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti. 

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os skriftlig meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af dine varer. Dette kan gøres via mail til [email protected].

Du må efter modtagelsen af varerne alene håndtere disse på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

Returnering

Har du fortryder dit køb, skal varerne tilbageleveres.

Varen skal sendes til:
Dansk e-Logistik ApS
Att: Red Barnet webshop
Heeringvej 25
4690 Haslev Dalby

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, at du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, at du har fortrudt. Vær opmærksom på, at der ikke er fortrydelsesret ved ‘Print selv gavebeviser’. 

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får senest 14 dage efter, at vi har modtaget varen, tilbagebetalt det beløb, du har betalt for produktet. Vi forbeholder os retten til ikke at tilbagebetale leveringsgebyret for den oprindeligt tilsendte ordre. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist.

Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Du reelt har taget varen i brug
  • Varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for, at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på
  • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Reklamation - hvis der er noget galt med varen

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig og helst inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til [email protected].
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:
Dansk e-Logistik ApS
Att: Red Barnet webshop
Heeringvej 25
4690 Haslev Dalby

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige portoomkostninger ved at sende varen retur til os.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at du skal have få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om portoomkostninger samt evt. track and trace nummer. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

Klagemuligheder

Vi anbefaler altid, at du retter henvendelse til os, så vi kan hjælpe, hvis du har en klage. 
Du kan kontakte os på e-mail: [email protected]

Derudover kan en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til: 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning,
Carl Jacobsens Vej 35,
2500 Valby. 

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: [email protected]

Persondata

For at kunne købe produkter på www.webshop.redbarnet.dk, skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse

Hvis du køber gavebeviser og selv vælger at printe, skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • E-mailadresse

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt. Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på www.webshop.redbarnet.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Red Barnets persondatapolitik

Du kan til enhver tid læse vores gældende persondatapolitik her:
https://redbarnet.dk/om-red-barnet/persondata/